Линкови

Ads 468x60px

.

недеља, 9. децембар 2012.

БРОЈАНИЦЕ И МОЛИТВЕ





Молитва помоћу бројаница један је од најстаријих начина молитве, који нарочито негују Православни монаси. Саме бројанице имају символички карактер. Обично су црне боје и тиме нас упућују да водимо трезвен и озбиљан живот у непрестаном покајању. Бројанице су исплетене од чисте овчије вуне, што нас подсећа да смо ми словесне овце Доброг Пастира Господа Христа који је сам као Јагње Господње пострадао за нас и избавио нас од вечне смрти. Мале бројанице имају обично 33 чворића. Постоје и веће бројанице од по 50, 100 или 300 чворића. По једном старом предању био је један монах који је желео да начини вунену бројаницу да би одбројавао своје молитве, али ђаво му је стално развезивао чвориће које би исплео. Једном му се јавио анђео и научио га да плете чворић који се састоји од седам уплетених крстова. То је један од најкомпликованијих чворова на свету. Овакву бројаницу ђаво није могао да расплете.

Свети оци и духовници препоручују да је врло душекорисно да "окренемо" по једну бројаницу следећим молитвама:

Пресвета Владичице Наша Богородице спаси нас!

Пресвета Владичице моја Богородице, спаси ме грешног-ну!

Свети Ангеле Божији, чувару мој, моли Бога за мене грешног-ну!

Свети Саво, Србски учитељу, моли Бога за мене грешног-ну!

Сви Свети молите Бога за мене грешног-ну!

Свети Георгије моли Бога за мене грешног-ну!

Свети Јоване Крститељу Господњи, моли Бога за мене грешног-ну!

,... за умрле - на првом чворићу - Господе Исусе Христе, Сине и Логосе Божији, Богородице ради, упокој душе уснулих слугу својих (рећи имена), после тога на осталим чворићима - Господе Исусе Христе, Сине и Логосе Божији, Богородице ради, упокој душе поменутих слугу својих! 



Погледајте и наше мале бројанице, иконе и раздвајаче страница







НАШЕ  ИКОНЕ




БОЖИЋ



ЛАЂА СПАСЕЊА



БЛАГОСЛОВ  за  ДОМ




КРСТ ~ РАСПЕЋЕ 



НАРУЧИВАЊЕ И КОНТАКТ 



Нема коментара:

Постави коментар