Линкови

Ads 468x60px

.

понедељак, 16. април 2012.

+++ВАСКРСНИ УТОРАК - уторак 17. април (4.апр)


ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ - ВАИСТИНУ ВОСКРЕСЕ

ВАСКРСНИ УТОРАК





…И ако то чује намјесник, ми ћемо га увјерити и 
вас ослободити бриге. А они узевши новце, учинише као 
што бијаху научени. И разгласи се ова ријеч међу 
Јудејцима до данас. А Једанаест ученика отидоше у 
Галилеју, на гору куда им је заповједио Исус. И када 
га видјеше, поклонише му се; а неки посумњаше. 
И приступивши Исус рече им говорећи: Даде ми се 
свака власт на небу и на земљи. Идите, дакле, и научите 
све народе крстећи их у име Оца и Сина и Светога 
Духа, учећи их да држе све што сам вам заповједио; и, ево, 
ја сам са вама у све дане до свршетка вијека. Амин“ 
(Мт. 28, 1-20).


Народни обичаји
У већини наших крајева, Васкршњи празници трају три дана. 
На Васкрсни уторак се настављају гозбе и весеља, на коме се 
угошћавају рођаци, кумови, комшије и пријатељи. То је време када се 
окупља родбина и из удаљенијих крајева. У народу се овај уторак 
сматра најбољим уторком у целој календарској години. Понегде се у 
селима, мада није раширен обичај, одржавају свадбе, јер се 
време празновања Хришћанске Пасхе сматра посебном благодаћу, па се 
та благодат жели пренети и на нове супружнике и њихову 
новоосновану породицу.

Нема коментара:

Постави коментар